SELAMAT BERKUNJUNG KE HALAMANKU...

Isnin, 21 April 2014

ANTARA CAMERON HIGHLAND DAN KLINIK PERGIGIAN


As salam dan Selawat ke atas junjungan besar Nabi Muhammad SAW, keluarga baginda dan sahabat-sahabat baginda.

Alhamdulillah..berjumpa lagi kita ye...

Lama tak ke udara bersebab....

Macam seronok je....macam gembira je....mahu taknya...tuan badan baru balik berbulan madu katakan....

ala-ala hadiah ulangtahaun perkahwinan yang ke 15 tahun.....berbulan madu ke Tanah Rata Cameron Highland.

Pertama kali seumur hidup setakat ini.....Syukur sangat...SUBHANALLAH....indah dan nyaman bumi ciptaan Allah SWT

Pengalaman yang sungguh indah sepanjang berada di sana....2 hari 1 malam je....InsyaAllah ingin ke sana lagi.

Menginap di Apartment Camelia Taman Agro-Mardi....

Benarlah janji Allah setiap ujian keseronokan akan diuji pula dengan ujian kesakitan.

Sampai je di rumah malam tu....sakit gigi ni menyerang semula buat kedua kalinya...rasanya kali ni nekad nak ke klinik gigi...

Nak jimat belanja, ke klinik gigi kerajaan je la, bayar RM1 je untuk cabut gigi....

Tak selesai lagi sakitnya walaupun gigi dah dicabut sebab gigi patah masa cabut...ada lagi tertinggal gigi di dalam gusi...Doktor nak belah gusi pula....temujanji 1 minggu selepasnya....selama seminggu menahan sakit untuk proses pembedahan kecil gusi tu nanti.

Alhamdulillah sudah selesai buat pembedahan kecil untuk keluarkan gigi yang tertinggal tu....kena jahit le apa  lagi....tak hilang lagi sakitnya...lepas satu bab sakitnya ke satu bab lain pula....Doktor bagi 1 minggu lagi untuk buka jahitan...3 hari menanggung sakit....tapi tuan badan ni degil masih nak bergerak ke sana-sini...tak sanggup nak baring dan duduk diam je..

Kerja-kerja di rumah ada la kelonggaran sedikit...Abang sayang sudi membantu....menu diet tuan badan cuma bubur selama 3 hari untuk makan tengahari bubur nasi...makan malam bubur oat...sarapan susu dan roti...

Masuk hari ke 4 tuan badan dah tak bediet macam tu le...rutin diet balik asal.

Alhamduillah pagi ni rasa sakit dah berkurangan....ada lagi 2 hari untuk proses buka jahitan.

Pengalaman pertama ke Tanah Rata Cameon Highland dan ke Klinik Gigi Kerajaan. Dua Pengalaman yang berbeza....

Kalau tuan badan ke klinik gigi swasta macam sebelum ni....pengalaman tak seteruk ke klinik gigi kerajaan.

Tuan badan pernah buat pembedahan kecil di klinik gigi swasta masa mula mengandungkan anak yang ke tiga untuk mencabut gigi geraham juga dan tak sakit langsung selepasnya dan juga tak perlu nak buka jahitannya sebab benangnya tertanggal dengan sendiri.


Bila tuan badan kata ada masalah tekanan darah....sebelum jumpa Doktor gigi kena ambil bacaan tekanan darah dulu...Alhamdulillah sejak dari rumah mohon dipermudahkan Alllah....bacaan tekanan darah masa nak cabut gigi 120/80 normal dan cantik bacaan pagi tu....masa nak belah gusi pula ada sedikit gangguan mulanya 145/95....lepas tu jururawat lain pula ambil bacaan 130/90....Alhamdulillah...baru boleh jumpa doktor gigi...


Okay, tuan badan nak tutup siaran dah...

WASSALAM.






7 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

salam dan singgah pagi

Mila@Rimbun berkata...

dugaan.... moga Allah ampunkan dosa dan permudahkan :-)

nor laila berkata...

Anum, as salam...tk rajin singgah pagi..

nor laila berkata...

Mila@Rimbun, pengalaman mematangkan kehidupan.

hainom OKje berkata...

Tuan badan baru lepas berhoneymoon ye....wah dahsyat sungguh honeymoonnya sampai gigi pun terbabit sama heheh...
Memang dahsyat sungguh tu ...bayangkan sekejap haha....
Takut tu La sebab tu tekanan tinggi sikit...

nor laila berkata...

Hainom, tu la kan....sejuk sangat kat sana...duduk pula di agro mardi atas dari brinchang lagi....tak berkipas angin dah....gigi pula dah memang sakit sebelum-sebelum tu....gigi dah sensitif la katakan...

tekanan darah tu kira dah o.k la Nom semenjak aku berjoging...

Rasa badan tak berat dah...dah yang enting Mak dah tak semputtttt

nor laila berkata...

Hainom, maaf kesilapan ejaan tu Nom,

dan yang penting Mak dah tak semput.....Alhamdulillah.