SELAMAT BERKUNJUNG KE HALAMANKU...

Khamis, 27 Disember 2012

MEMBAWA RAJUK DI HATI

Buat rekod lagi....jam 11 pagi....siap masak untuk menu tengahari dan malam....rendang ayam....nak tunggu raya lambat lagi....dah ketandusan idea nak masak lauk apa....petang semalam beli ayam seekor dan santan....jam 8.30 pagi mulakan operasi masak rendang....

Jam 3 petang keluar rumah...ikut kumpulan bacaan yaa siiiiiin....membawa rajuk  hati ditinggal abang petang ni membawa ke malam lagi.......(kali ni ke Air Rengat...aku malas nak tanya untuk dan sebab apa dia ke sana...petang semalam lagi kawan sekerjanya menaliponnya...tapi petang semalam abang tak pergi atas urusan keluarganya...aleh-aleh petang ni pula nak pergi)....aku jumpa kawan-kawan setaman.....lagipun dah terlalu lama aku memerap dalam rumah...tak jumpa kawan-kawan.....kalau keluar pun, terus keluar ke pekan...habis bacaan yaa siiiiiin, menjamu selera....mee kari dan pulut kuning bersama rendang ayam dan kacang bendi tumis ikan bilis...sembang-sembang dengan kawan-kawan setaman....abang mungkin dah keluar rumah...tinggal 3 beranak je la di rumah tu...Siti Aisyah aku bawa...dah lama tak jumpa....sembang pun lebih berkisar keputusan PMR anak-anak setaman ...dan ramai yang bertanyakan anak sulungku dapat tawaran ke sekolah mana.....kawan-kawan beransur balik aku pun balik jugala...(rajuk dalam hati tak siapa tahu...kes kena tinggal lagi)

Balik rumah aku tanya angah....ayah tak pesan apa-apa...kak ngah kata talipon ayah kalau siapa-siapa demam ke emak sakit ke...

Jam 6.30 petang bawa Siti Aisyah dan kak langnya ke kedai....beli apa-apa yang patut untuk malam ni dan esok.

Selesai solat maghrib.....mengadap laptop....makin lam makin kabur pula pandangan mata....aku ambil keputusan tidur awal malam ni harap-harap aku akan terbangun malam untuk menunaikan solat isyak nanti.

4 ulasan:

hainom OKje berkata...

Ha...ha... kena tinggal rupanya dimalam Jumaat yg barakah ni.... Sabau aje le...ko cubit sikit laki ko tu La...he...he...keje ke dia tu La? Ke Tabligh?

nor laila berkata...

hainom OKje, entah? kali ni aku dah merajuk sangat malas aku nak tanya...memancing kot...

izan mama mia berkata...

org kkalau dh minat memancing mmg gtu,..kena htr spy laa hikhik..jgn merajuk lama2

nor laila berkata...

izan mama mia, tak pergi mancing rupanya cuma makan-makan dan menginap di chalet je...bos ajak..geng kerja...bersantai hujung tahun le tu...ate, boleh ke nak hantar spy...hikhik