SELAMAT BERKUNJUNG KE HALAMANKU...

Jumaat, 5 April 2013

ADA SESIAPA PERNAH MENYERTAI BENDA NI TAK


Minggu lepas saya dapat sepucuk surat daripada syarikat Reader's Digest...

99% OF MALAYSIANS HAVE BEEN DISQUALIFIED FROM OUR OFFER AND WILL NOT RECEIVE AN IMPORTANT ENVELOPE WITHIN THE NEXT FEW DAYS. THAT ENVELOPE MAY CONTAIN YOUR CHANCE TO BECOME RM625,000 RICHER!

macam-macam lagi la ditulisnya.....dalam bahasa Inggeris...kalau tak fahamkan betul-betul memang kabur...

Aleh-aleh tengahari ni...dapat lagi sepucuk surat bersampul besar.....

IMPORTANT!
RM625,000 IN WINNER'S PAYMENTS CONFIRMED FOR RELEASE

Nor Laila Husain:
resident of Perak
CONFIRMED
WINNERS JUDGING STAGE
ONLY 1 IN 100

SAY "YES" TODAY

saya macam malas je nak layan benda-benda macam ni....

disuruhnya padankan no plat kereta dengan salah satu daripada 3 buah kereta....dan jika betul hadiahnya RM370,000 (syarikat nak bagi ke...)

lepas tu kena la top up duit ke syarikat untuk melanggani bukunya....sebanyak RM148 untuk setahun langganan dapatla free gift  travel bag daripada syarikat.

Sebelum ni biasa tengok ada orang berlanggan melalui pos buku tu....tapi adakah perkara seperti ini juga yang membuatkan mereka hendak berlanggan dengan buku tu.

Sesiapa rakan pemblog yang berpengalaman tentang perkara ni sama-sama kongsi pengalaman ye...



22 ulasan:

Farah Waheda Wahid berkata...

salam dear...datang sini balas kunjungan and I've followed you back...

ahkakbatik berkata...

ni tektik pemasaran je. yg jelas benda2 tu takde keperluan pun dlm rutin harian... so takyah layan.

nurbijen berkata...

Saya pun pernah dapat benda sama... siap dapat kunci lagi siap sebab dikatakan penyertaan bertuah,, padahal saya tak pernah ambil port pun..
Salah satu strategi company utk tarik pelanggan rasanya :)

nor laila berkata...

Farah, tq...ok...dear..

nor laila berkata...

Linda, tak mau layan pun...kalau setakat nak baca buku tu...malas la rasanya nak melanggan...

nor laila berkata...

nurbijen, suka ke baca bukunya tu...terima kasih ya, sebab sudi balas kunjungan saya..dan terima saya menjadi pengikut setia...

Kesuma Angsana berkata...

tak tau betul ke tidak ni... selalu KA ignore je

nor laila berkata...

KA, pernah tak baca bukunya tu..kat mana istimewanya..

aizamia3 berkata...

kalau dapat pun.. ai abaikan je.. sebab bukan keperluan..

Kakzakie berkata...

Kakak pernah dapat juga siap ada replika kunci kereta lagi. Kakak dulu pelanggan Readers Digest tapi sejak anak-anak membesar dah malas tapi agaknya itulah cuba nak tarik kakak sebagai pelanggannya semula dia buat macam itu..

Mungkin ini sama/lebih-kuranglah dgn yg Laila dapat.

LiLy @ MaMaQiStInA berkata...

Hubby Lily pernah dapat surat mcm ni..tapi ignore jer...ntah betul ke tak kan...

hainom OKje berkata...

Dulu pernah jugak siap dapat kunci kereta hehe

Mia Liana berkata...

mia tak layan benda2 macam ni.... takut tertipu..

Dkna Abza berkata...

tak pernah dapat

nor laila berkata...

aizamia3, hajat hati memang nak biarkan je..pertama kali dapat surat macam ni pun..pandai je geledah nama dan alamat kita pulak tu...

nor laila berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
nor laila berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
nor laila berkata...

kakzakie, tektik mereka...macam-macam..apa istimewa buku tu ye..

nor laila berkata...

LiLy, tapi ada gambar pemenangnya kan...boleh percaya ke..

nor laila berkata...

OKje, kes awak sama macam yang kakzakie ceritakan la..

nor laila berkata...

mia, macam tak selesa je kan kalau dapat surat-surat macam tu...

nor laila berkata...

Dkna Abza, saya ni pun pertama kali dapat...macam nak caya tak caya la..