SELAMAT BERKUNJUNG KE HALAMANKU...

Isnin, 22 Oktober 2012

TUNTUTAN RUKUN ISLAM KE 5...

Jumaat ni...sambut hari raya Haji kan....selalunya kalau hari raya Haji....tak ada aktiviti beraya ke rumah-rumah kan...ye la...kan orang-orang akan sibuk bergotong-royong melaksanakan ibadah KORBAN....tapi memandangkan dah namanya sambut hari raya....kalau rajin tu...sediakan juga kuih raya....ada ke ketupat dan lemang?....rendang daging mungkin juga....daging masak hitam ke...hehe

Petang tadi dah siap sebekas cornflakes madu...huhu...atas permintaan Abang dan anak-anak....tak sempat tunggu raya Haji pun....dah tinggal separuh dalam bekas tu....tapi dah asingkan dalam bekas kuih  untuk hidangan tetamu....kot ada yang datang.....kerepek ubi berempah pun dah ada....tak buat sendirila yang ini...beli je semasa dalam perjalanan balik dari Kuala Kangsar semalam.....ada lagi....kuih siput....hehe....beraya sakan ke nanti....tak adalah...saje la....buat persediaan kalau-kalau ada orang yang sudi bertandang ke rumah nanti...Abang dah buat pengumuman kami akan berhari raya Haji...di sini (Gerik)...di surau pula yang dah rasmi 3 ekor lembu akan dikorbankan...itupun daripada korban perkongsian...belum lagi yang daripada perseorangan....RM400.00 setiap bahagian....tahun lepas RM300.00 setiap satu bahagian..tahun depan berapa RM pula ye...harga lembu pun semakin naik di pasaran....


Ni nak menyapa la "follower" setia...hainom OKje...maaf la belum menyahut cabaran hainom OKje... lagi...huhu...apa-apa pun hainom OKje jangan bosan pulak ye...


Jom kita layan entri gambar pula....


Ni gambar tahun 2010 seingat la...sedih juga tak ada dalam gambar tu....



3 ulasan:

hainom OKje berkata...

He...he.... tak pe Laila ...OKje pun sama jugak cite yg sama je tiap-tiap hari...

Sapa yang pegi haji ni Laila?

hainom OKje berkata...

Untuk menaikkan follower, kita kena rajin pegi blog orang, baca, komen dan folo diaorang..... Blogwalking boleh melalui klik follower blogger lain! Tip pagi ni...he..he...

nor laila berkata...

yang pergi menunaikan haji tu...emak,abang dan kakak ipar saya...hainom OKje memang rajin bagi tip...cuma saya je yang "slow" lagi...