SELAMAT BERKUNJUNG KE HALAMANKU...

Rabu, 12 Disember 2012

TARIKH YANG INDAH

12.12.2012 tarikh keramat untuk blogku....sebab pengikut blogku bertambah dari hari kesehari.

Kata je nak sambung tidur tadi...aleh-aleh tak menjadi....siap mandi, letak sampah kat luar dan tanak pulut lagi....mana kan nak tidur....kalau bujang bolehla....ni anak berderet 4....untung-untung bila anak-anak lapar nanti ada juga sarapan.

Menu sarapan pagi ni, pulut tanak bersama serunding daging dan durian...boleh kan. Asyik menu nasi goreng dan nasi berlauk, pagi ni tukar pulut tanak pula. Siapa suka makan pulut tanak? pulut tanak ni kira macam masak nasi ....kena pandai agak airnya..masuk garam bukit sikit (aku dah terbiasa guna garam ni).kalau tak nanti jadi lembik...paras-paras nampak je pulut tu...kena biasa biasakan masak pulut ni sebab bila dah terbiasa lagi menjadi. Ada yang suka makan pulut kukus juga...gaul dengan pati santan sikit....lemak pulut tu.

Maafla tak ada gambar.


5 ulasan:

izan mama mia berkata...

pulut tanak makan ngan ikan masin sedap tambah lagi time hujan..mmg sedap sesangat

izan mama mia berkata...

pulut tanak makan ngan ikan masin sedap tambah lagi time hujan..mmg sedap sesangat

Anum berkata...

indah dan cantik

hainom OKje berkata...

wah dah tukar kata2 pulak atas tu...hu..hu.. memang seronok kalau follower dah bertambah dan pengomen yg semakin meningkat!

Biasa tanak kalau nak makan dgn pulut doyan..... malas nak kukus he..he..

nor laila berkata...

izan mama mia, memang sedap sangat tu..

Anum,ya kan...

hainom Okje, macam tukar-tukar baju la kan..seronok sangat..aku dah mula belajar makan pulut dengan durian ni..sedap juga ye..