SELAMAT BERKUNJUNG KE HALAMANKU...

Rabu, 12 Disember 2012

MENU APA YANG ADA

Akhirnya................menu tengahari tadi, sambal sotong kering,kobis goreng kicap,telur dadar dan ulam timun.....ok la tu....kes tak keluar ke pasar.....masak je apa yang ada......pukul 5 petang baru makan tengahari....makan puas-puas merangkap makan malam...haha...(.makan nasi sekali je sehari)....boleh? siapa yang nak diet buat la macam ni selalunya....(betul kan).....lepas makan baru jemur kain....tu dia, jemur kain matahari nak terbenam....selalu buat ni....aku memang tak jemur kain awal pagi sebab aku jemur kain malam hari...pas tu kain-kain jemuran tu akan kering dalam pukul 2-3 petang...dah penyidai dalam bumbung....tak kisah bila-bila nak angkat dan jemur kain hari-hari....asal saja jangan bertimbun kain dalam bakul untuk didobikan...aku paling tak berkenan...semak mata memandang.

Jam 6.45 petang abang sampai rumah....ALHAMDULILLAH....mengadu sakit kaki dan belakang....hemmm nak minta tolong urutkan....

Malam ni perlawanan bola Singapura lawan Filipina....ya ya abang baring depan tv nak tengok siaran.....aku,sambil urut-urutkan kaki abang melayan juga siaran perlawanan....tapi.....kes mata dah tak larat nak bersengkang....sempat tengok Singapura mendahului Filipina 1-0.....lepas tu aku masuk bilik melayan mata yang nak lelap sangat dah....tinggal abang tengok siaran.....

Aku ni biasa akan tidur awal malam lepas tu jadi burung hantu....haha....bangun malam-malam...tengok abang pun dah masuk bilik....sudahnya anak-anak sambung tengok siaran bola....malas nak tahu sangat...tapi anak kata Singapura menang.

Sudahnya berjaga malam....layan filem hindustan....

4 ulasan:

izan mama mia berkata...

hahaha..gitulak yer..mlm2 tgk hindustan..kikiki..saya suami dah panggil..kena masuk arr...walau mata masih segar..dok kelip2 dlm gelap..xleh lelap

nor laila berkata...

izan mama mia,tak tengok pun filem hindustan tu izan...tengok blog juga..

hainom OKje berkata...

Musykil ni tgk cite hindustan malam-malam....ambik semangat kot!!!hu..hu...

nor laila berkata...

hainom OKje, apa yang musykil tu nom...semangat apanya...huhu