SELAMAT BERKUNJUNG KE HALAMANKU...

Selasa, 11 Disember 2012

Nor Laila - Cahaya Malam



mohon izin kongsi gambar ye..

Dah malam...........
Disebabkan malam dah menjelang, tutupla tingkap-tingkap dan pintu-pintu yang ada di rumah tu..
Sebab bila malam ni elok semua duduk dalam rumah (lebih afdal kaum perempuan)
Kalau yang tiada keuzuran tu...tunaikan solat-solat bermula solat maghrib,isyak dan solat-solat sunat malam...yang uzur (macam aku waktu ni) kalau nak tulis blog boleh le...asal saja dalam hati tetap zikir nama Allah)

Dah malam........
Siapa yang suka ambil makan malam, makan la awal....seawal jam 6.30 petang lepas tu....makan sampingan yang ringan je....ada ke yang nak makan KFC dan burger malam-malam? Aku memang suka sangat makan burger malam-malam...kalau macam tak boleh nak tidur awal tu...hemmmm, anak lelaki aku tu la jadi tukang beli kalau kat rumah tak ada stok burger tu....kalau ada stok,hemmm,anak perempuan aku tu la jadi chef buat burger....banyak-banyak burger,aku suka makan burger ayam....tu la agaknya badan pun bertambah lemak....tapi itu dulu.....sekarang aku kawal nafsu makan dah....takut penyakit obesiti datang....

Dah malam....
Siapa yang suka tidur lewat malam? aku tak suka tidur awal....jam 12 malam tu...kadang-kadang masih berjuang menyengkang biji mata....buat apa....hemmm, dah mata belum nak lelap.....buat je apa-apa yang patut....asal saja tak takut....kalau rasa takut.....masuk bilik tarik selimut....

Dah malam....
Apasal suka sangat taip ayat dah malam ni...
Ye la, dah NAMA pun BERMAKSUD MALAM...
SELAMAT MALAM.

2 ulasan:

hainom OKje berkata...

Tak suka tidur malam-malam sangat... nanti kelat biji mata nak bangun pagi!heee

nor laila berkata...

hainom OKje..memang tak baik pun untuk kesihatan...tapi alangkah indahnya bila buat solat-solat sunat malam dan mengaji al-Quran...terapi rohani dan jasmani...