SELAMAT BERKUNJUNG KE HALAMANKU...

Isnin, 10 Disember 2012

Semangat Bola

Semua mesti tonton perlawanan bolasepak Malaysia melawan Thailand jam 8 malam tadi kan...

Seronok sangat Malaysia berjaya mendahului Thailand 1-0 hasil jaringan Shahrul yang dah lama penonton Malaysia nak tengok bila dia akan berjaya sumbatkan bola ke dalam pintu gol....aakhirnya...satu tandukan yang sangat menarik.

Habis je separuh masa permainan.....aku terlelap.....sampai tersedar....dah tinggal masa kecederaan...mata berpinar-pinar lagi....tengok macam kedudukan 1-1....tanya kat anak....seri ke dah?....la, Thailand berjaya menyamai kedudukan....sayang sekali....

Dalam saat-saat nak habis masa permainan ada 3 peluang lagi kalau tak silap dah...untuk Malaysia mengatasi pasukan Thailand....tapi dah nak kata apa lagi...dah keputusan perlawanan malam ni...nak seri 1-1...terima la dengan lapang dada...buat apa nak sesak-sesakkan dada kan...cuma perlawanan.

Tunggu la  perlawanan separuh akhir ke 2, Malaysia lawan Thailand di Thailand pula...teringat zaman budak-budak dulu....suka tengok pasukan Malaysia yang gagah-gagah....tapi sekarang dah meninggal dunia dan dah veteran.

5 ulasan:

Ummi Amirah berkata...

Laila, awak peminat bola sama mcm mak mertua akak hehehe ...

Akak tak minat bola, tapi pemain bola minat akak hahaha ... gurau je.

Mlm tadi akak gi kedai somi akak, dengar suara kat tv orang main bola, adoiii akak duk dlm keta je tunggu somi siap layan pelanggan, nak gi jemputan kenduri.

Anum berkata...

saya peminat tegar bola
salam perkenalan i dah follow u back :)

myfreeminded berkata...

suka tul tgk pompuan yg suka tgk bola. sebab ianya agak lain, pernah ada classmate yg suka tgk bola, siap hafal semua nama pemain, mcm En. Suami. Tapi tgk my daughters x de pun yg suka tgk bola..

nor laila berkata...

Ummi Amirah, hehe...pandai sungguh kakak intanku ni bergurau....kirim salam kat mak mertua kak tu ye...

Anum,salam ukhwah,terima kasih banyak ye anum, bertambah la seorang lagi pengikut saya..saya suka.

myfreeminded,ye ke....hehe, tengok bola sambil makan kacang goreng atau kuaci..hilang rasa mengantuk...tak caya,cuba...tapi kes semalam tak ada kacang goreng atau kuaci..tu yang terlelap juga..
kirim salam kat anak dara awak tu ye..

myfreeminded berkata...

:) insya allah