SELAMAT BERKUNJUNG KE HALAMANKU...

Khamis, 1 November 2012

REZEKI ITU ALLAH YANG TENTUKAN...

Duit kita,kita jugalah yang membelanjakannya...belanja untuk apa...ke mana nak di keluarkan duit tu...yang pertama sekali mestilah untuk membayar bil-bil yang sampai...bil elektrik,bil air,bil indah water,bil cukai pintu,bil cukai tanah dan simpanan untuk hari sakit.

Di samping asyik membelanjakan untuk memenuhi keperluan hidup....kalau dapat duit lebih tu (macam bonus tu la)...belanja orang...bersedekah...jadikan sedekah amalan seharian...rezeki akan bertambah dan berkat ...setiap pagi baca surah Al-Waqiah...dirikan solat dhuha....amalkan ayat seribu dinar sekurang-kurangnya 3x setiap selepas mengerjakan solat fardu...

Eh-eh macam bagus-bagus je Lailasuka-suka ni nak mengajar orang sedangkan orang pun dah sememangnya dah tahu dan dah buat...Lailasuka-suka je yang tak buat ni...sebab tu la Lailasuka-suka tulis perkara ni...nak bagi peringatan pada diri Lailasuka-suka sendiri...yang sememangnya dah tak makan gaji...tapi ALHAMDULILLAH...Lailasuka-suka tak rasa macam susahnya tak bergaji ni...sebab kalau dapat gaji pun...rasa-rasanya beli yang bukan-bukan macam yang hainom OKje tu kata...tapi...dapat meringankan sedikit beban kewangan keluarga...apa-apa pun rezeki masing-masing la...kita ni memang dah merancang macam-macam...tapi...dah macam ni yang kita lalui...mungkin inilah yang terbaik untuk kita...`


7 ulasan:

hainom OKje berkata...

Hai laila suka-suka buat apa tu......tengah baca surah AlWaqiah ke...he..he... senyap je

nor laila berkata...

Hai hainom OKje...ana ada sibuk sikitlah...nanti bila sudah lapang sikit ana catat lagilah...surah Al-Waqiah...ana sudah hafallah...hehe,

hainom OKje berkata...

Hai Laila suka-suka.... macam dah lama tak suka-suka je... senyap tanpa entri baru? hu..hu..

nor laila berkata...

tengah perah otak la...ni tak kena tu tak kena...akhirnya senyap je...ngeh ngeh:[

hainom OKje berkata...

mana entri baru? tak da ka?......cehceh.... dah pandai le tu tukar2 perkataan atas tu eh!!!

nor laila berkata...

ituje yang termampu...kahkah.:o

Tihara berkata...

bagusnya akak dah hafal surah al waqiah..alhamdulillah
saya suka sangat entry ni kak :)