SELAMAT BERKUNJUNG KE HALAMANKU...

Ahad, 23 Disember 2012

SARAPAN CEMPEDAK GORENG

Dapat juga aku melepaskan teringin nak makan cempedak goreng....bukan beli atau orang beri...yang orang beri tu betul tapi buah cempedaknya saja....rezeki pagi-pagi....jiran sebelah bagi buah cempedak segar dari ladang.....anak-anak aku pun semuanya suka makan cempedak goreng ni....nak ikut-ikutkan lojik ke pagi-pagi makan cempedak goreng....tapi goreng je la....sementara angin rajin buat sarapan datang ni...aleh-aleh tak sempat nak goreng lagi anak-anak dah sambar beberapa ketul cempedak yang aku dah belah tu....alah....diaorang saja je teringin nak makan yang belum digoreng lagi bagi je la....goreng cempedak ni bukannya ambil masa yang lama pun....tak sampai 15 minit dah siap....ha macamana tu....(pandai-pandaila isi ruang masa tu)...

Seronok aku.....perlawanan bola semalam pasukan yang main cara kotor hari tu masa separuh akhir ke 2 dengan harimau Malaya KECUNDANG. Tu la....tak kan ke mana pun.....aleh-aleh rebah TERSUNGKUR juga. Ambillah kekalahan itu sebagai balasan di dunia ini dahulu ye....(teremosi pula aku ni)....walaupun harimau Malaya tewas juga dengan pasukan singa tu....tapi kekalahan itu satu kekalahan yang berkesan...berbeza dengan kekalahan pasukan harimau waktu bertemu dengan pasukan gajah hari tu. Di antara banyak-banyak binatang binatang apa yang paling kuat?...soalan ni selalu abang aku tanya kat Siti Aisyahku waktu-waktu bersantai...lepas tu Siti Aisyah pun akan jawab...emmmmm harimau.

4 ulasan:

hainom OKje berkata...

Oh my anak yg kecik tu lagi hari tu teringin cempedak goreng!!! Maknya pun macam teringin jugak ni...he...he..

nor laila berkata...

hainom OKje, sekarang kan tengah musim buah cempedak...sana sini cempedak berlambak.

izan mama mia berkata...

nak juga..........dh lama tak makan tau

nor laila berkata...

izan mama mia, kesihannya izan....meh datang ke rumah saya...