SELAMAT BERKUNJUNG KE HALAMANKU...

Ahad, 23 Disember 2012

AMALKAN MAKAN BERSAMA KELUARGA

Tak bergerak-gerak juga angka 14 tu ye...dan juga angka 15 aku tu....(hehe...jangan menyusut pulak sudah le)....biarkan,biarkan....apa diharap padi di seberang entah kan jadi entahkan tidak, apa diharap perhatiannya orang, entahkan sudi entahkan tidak...ha...keluar sudah pantun berkarat aku ni...pasal apa aku kata berkarat tu...sebab pandai-pandai nak tukar ayat pulak...(jangan marah ha...Dewan Bahasa & Pustaka).

Jam 12 tengahari, siap menggoreng nasi pedas-pedas sikit bersama udang kering dan tambahan pati ikan bilis...emmmm, dah lapar....hentam saja la.... macam ni la suasana bini yang selalu kena tinggal dek suami...masak ikut selera sendiri...suami pulak tentu dah makan kat rumah MIL...kalau belum makan...kelaparan la jawabnya nanti bila balik rumah ye...(jangan diikut semangat "M" ni....tak baik untuk dicontohi).

Lepas ni baru la fikir nak buat menu makan tengahari merangkap menu petang....menu malam...apa-apa pun boleh....asal tak lapar....jarang-jarang pun sessi makan bersama sekeluarga....siapa lapar...makan...bila kita nak buat sessi makan bersama sekeluarga...ada je tak cukup korum...tu yang buat rasa berasa...(boleh ke guna bahasa ni). Apa-apa pun kena pastikan keluargani tetap bersama...walau ribut dan badai melanda...




4 ulasan:

hainom OKje berkata...

Bagus makan sekeluarga ni....dapat merapatkan lagi...Biasanya hari cuti je dapat makan bersama!

nor laila berkata...

hainom OKje, memang betul tu...

izan mama mia berkata...

kalau makan bersama,..yg sikit pun cukup

nor laila berkata...

izan mama mia, hehe..kalau makan bersama, nasi bertambah-tambah..rezeki jadi murah..