SELAMAT BERKUNJUNG KE HALAMANKU...

Jumaat, 7 Disember 2012

Yang Diganti Tak Serupa Yang Hilang

Kes semalam......tengah rancak jari-jemari AKS ni menekan-nekan papan kekunci ni......tengah idea datang mencurah-curah waktu kemaskini blog sepetang semalam.....tiba-tiba internet terputus pulak. ADUH!......pagi ni.....bila dapat memegang laptop ni semula.....nak siarkan hasil catatan petang semalam.....tiba-tiba ada bahagian yang syahdu sangat tak tersimpan dalam fail...kenapa boleh jadi macam ni pulakkkkkkkkkkkkkkkkkk.....haaaaaaaaaa dah jadi tahap kecewa ni..............

Apa yang bahagian yang hilang tu..............sebenarnya AKS menghasilkan sebuah puisi untuk sahabat lama AKS yang OKje tu........kalau nak ditulis semula rasa-rasanya tak menjadi la sekarang ni.......sebab puisi tu terhasil secara spontan..........nak tulis semula rasa-rasanya tak serupa macam yang petang semalam.............apa yang boleh AKS kongsikan waktu ni ye...........macam ni la...........


Hainom,
Di kala aku membuka mataku
Apa yang aku teringatkan hanyalah
Ingin menyiarkan catatanku petang semalam
Yang tak dapat aku selesaikan
Malangnya
Catatan itu tidak lengkap
Ada puisi di akhir catatanku
Khas buatmu
Bukan puisi ini
Tapi puisi itu
Yang hilang
Kenapa puisi itu hilang
Kenapa
Kenapa
Kenapa



Mungkin disebabkan AKS tak solat asar lagi....bukan mungkin lagi....pasti disebabkan AKS belum mengerjakan solat asar lagi....asyik je melayan alam maya ni.....tak sedarkan waktu.........

Ok ye OKje.....puisi semalam kira hangus je la.......nak buat macamana..........tapi kalau OKje nak juga puisi macam semalam AKS akan usahakan......tapi itu pun atas permintaan OKje la.....

2 ulasan:

hainom OKje berkata...

Mestilah nak..... cepat buat balik!!! wa nak baca! he..he... TQ Laila!! walaupun puisi dalam alam maya, tapi sekurang2nya ko dah buat tuk wa.... sob..sob... terharu ni!

nor laila berkata...

hainom OKje, nanti bila idea tu datang semula aku tulis la.