SELAMAT BERKUNJUNG KE HALAMANKU...

Sabtu, 8 Disember 2012

Sudah Tiba Musim Cuti Sekolah Dan Musim Buah

Pergi bercuti....
Abang-abang aku masing-masing sibuk pergi bercuti waktu ni....bawa keluarga masing-masing jalan-jalan negeri orang....
Nak pergi bercuti ni banyak perkara nak difikirkan...itu yang aku tak pergi bercuti lagi sampai sekarang...habis-habis pun balik rumah mertua petik buah rambutan....rambutan oh rambutan....

Sekarang ni tengah musim buah...rambutan dan durian....tapi sayangnya pokok durian milik mertuaku buah tak menjadi....nak harapkan durian pajak milik birasku tu pula...macam segan pulak...orang tu pun pajak buah dan kira nak jual la kan...tak kan nak makan percuma saje....durian oh durian

Antara durian dan rambutan.....masing-masing berlainan rupa dan rasa(dah nama pun lain)
Siapa yang suka makan rambutan....sanggup beli, siapa yang suka makan durian pun sanggup juga la kan.
Ada ke yang sayang duit...biar tak makan daripada beli...hemmm, bila dah tiba musim buah-buah ni....macam-macam la ye...ada yang makan sampai demam...bab demam tu yang haru....apa-apa pun makan biar berpada....kalau orang tua ni boleh lagi la kan...kalau anak-anak tu...boleh ke nak larang-larang bila dia dah nak makan....jadi nak mengelakkan daripada demam anak-anak tu...biar tak nampak bayang buah tu kot ye...(entah la)

Hemm, rasa nak makan durian la....

6 ulasan:

Ummi Amirah berkata...

musang king memang maveles laila ... akak kurang sikit setakat sebijik pertama je ... kat kg akak ada pokok doyan dah 100 tahun umonya, n berbuah selalu. tapi kena berebut ngan monyet hihihi ... tupai pun sama ...

nor laila berkata...

hihihi...sama la kak,monyet dengan tupai lagi pandai makan buah kankankan....banyak betul berjasa pokok durian tu....ok lagi pokok tu ye...kalau orang seusia dia dah innalilla...kan....eh kome doyan udah luruh...

nor laila berkata...

Kak Intan, kenapa tak boleh tengok blog kak lagi...siap keluar WARNING lagi...huhu

Ummi Amirah berkata...

akak tak tau la Laila ... cer test tengok hari ni pulak ... warning apa yg keluar tu Laila? Musykil plak akak ...

hainom OKje berkata...

kurang suka biah rambutan.... malas nak kopek! he..he..

nor laila berkata...

Ummi Amirah, nak tahu dan rasa musang king tu..sedap sangat ke..

hainom OKje, kopek rambutan lagi senang daripada kopek durian...