SELAMAT BERKUNJUNG KE HALAMANKU...

Isnin, 24 Disember 2012

SIAPA LAGI KALAU BUKAN KAMI

Harap-harap kali ni tak bercakap sorang-sorang lagi....

Sudahnya jam 3 petang aku siap masak untuk menu tengahari merangkap malam.....masak senang je...kari ikan kerisi....ulam timun.....telur dadar dan telur mata (sebab ada anak yang suka salah satu je)...sambal tak ada....yang ada cuma masak hitam semalam....jadi le....buat tambah-tambah rasa....selamat aku....elok abang sampai rumah, aku pun tutup api dapur....gulaiku hari ni dah siap....ingatkan abang tak mahu makan dah....tapi .....ALHAMDULILLAH...

Abang ajak buat operasi kait buah rambutan di kebun....siap-siap bungkus nasi dan gulai buat bekal balik kampung....mana taknya, aku tak sempat nak makan tengahari lagi.....

Operasi kait buah rambutan selesai...buah dah masak ranum...macam tu la....bila ada pokok buah sendiri.....sampai tak termakan.....lain pula kalau tak ada pokok buah sendiri.....tengok pokok buah orang teringin pula...memang tak terlarat nak kait buah-buah rambutan tu....dah terlalu banyak...ada pokok buah yang sedap dan sebaliknya...rasanya tak terlarat nak makan dah...tapi cuba kalau tengah tak ada buah di pokok nanti...perasaan teringin nak makan tu pasti datang lagi. Belum lagi giliran pokok buah dokong tu pula...abang kata buahnya dah mula nak masak....harapkan aku dan abang je la yang kena rajin kait buah-buah di kebun mertuaku...

Beginilah kesudahannya kisah kebun buah-buahan keluarga abangku.

4 ulasan:

hainom OKje berkata...

Mana gambau mengait rambutan???

nor laila berkata...

hainom OKje, gambar-gambar tak ada lah hainom...kes tak pandai nak masukkan gambar sendiri.

izan mama mia berkata...

mmg ddk area kg ker..wah bestnyer

nor laila berkata...

izan mama mia, tak la...saya duduk kawasan perumahan rumah teres...tapi kehidupan di sini umpama keindahan di desa keselesaan di kota... izan bila nak balik gerik