SELAMAT BERKUNJUNG KE HALAMANKU...

Jumaat, 11 Januari 2013

SEBARKANLAH

Assalamu'alaikum...

Alhamdulillah, dapat aku bersiaran di waktu pagi Jumaat yang berkat ni...(dah seminggu rasanya aku tak bersiaran waktu pagi macam ni)...akhirnya tiba juga waktu lapangku pagi ni...

Siti Aisyah kuhantar awal hari ni sebelum jam 8 pagi...selalunya melepasi...sempat dia bersarapan pagi di sekolah bersama kawan-kawan setabikanya...(ikutkan dia dah sarapan pun tadi di rumah)...dah semangat bersekolahnya bertambah baik ke pagi ni....lagipun dah umpan dia kata esok cuti 2 hari..lepas tu kita pergi tengok abang...singgah di Manjung...tidur rumah embah...agaknya benda-benda ni yang buat dia lebih yakin bersekolah hari ni....nak lagi kakak-kakaknya akan bawa balik apa-apa hadiah untuk dia setiap kali balik sekolah...bukan hadiah apa pun...sekadar aiskrim,pemadam..macam tu je la...bagi Siti Aisyah itu dah seronok sangatla.

Sebenarnya nama anakku yang kecilni bukan Siti Aisyah di dalam sijil pendaftaran kelahiran dan mykidnya...di sekolah cikgunya akan memanggil nama mengikut nama di dalam sijil kelahirannya...tapi dia sudah terbiasa dengan nama Siti Aisyah itu....dan dia akan memberitahu kawan-kawan atau sesiapa saja apabila ditanya namanya ialah Siti Aisyah....kalau nak tahu nama Siti Aisyah ini adalah nama pilihannya sendiri...ada sebab kenapa aku tukarkan namanya...mungkin aku bukan nak bercerita kisah itu sekarang.

Sebenarnya apa yang aku hendak kongsikan bersama rakan-rakan seangkatan pada pagi dan hari Jumaat yang berkat ini adalah sedikit ilmu yang aku perolehi daripada laman muka bukuku...


Ayuh rakan-rakan kita bersama-sama serikan wajah dan diri kita ini....








3 ulasan:

myfreeminded berkata...

Ohhh begini rupanya mekap dalam islam ye. Indahnya Islam kita kan.

nor laila berkata...

myfreeminded, betul tu kawan...oleh itu selalu-selalu lah mekapkan wajah dan diri kita berlandaskan perkara itu ye..saya mekap kawan pun mekap ye...sama-sama mekap...kecantikan seorang wanita lahir daripada dalaman kan...

hainom OKje berkata...

Tak yah keluar duit pun kan...FOC