SELAMAT BERKUNJUNG KE HALAMANKU...

Selasa, 26 Februari 2013

APA YANG AKU PELAJARI

Sepagi ni saja....jalan-jalan rumah Nastyna di blog Monster Glider. Nastyna.....nama seakan-akan nama anak kecilku sekarang....tapi seakan sahaja tak serupa....nama anakku NUR QISTINA.

Sekarang aku tak panggil anakku yang kecil sekali ni dengan nama itu....aku telah memberikan nama lain untuknya...SITI AISYAH.

Nama Nur Qistina itu mungkin tidak berapa serasi dengan diri anak kecilku ini. Kenapa tu???????

Alkisahnya.....namatu bukan nama atas pemberianku....ia adalah nama atas persetujuan Abang setelah ketandusan idea nak beri nama anak setelah kelahirannya. Nama yang dicadangkan oleh orang lain.

Moralnya....bagi ibubapa......berikanlah nama anak sendiri...jangan minta orang lain beri nama untuk anak sendiri.

Mengapa aku berani tuliskan di sini...sebab selepas aku tukarkan nama anakku itu dengan pilihanku sendiri kini anakku ini ALHAMDULILLAH.....

8 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

singgah pagi sis

nor laila berkata...

as salam...dah sarapan belum Anum.

izan mama mia berkata...

ada terbaca QISTINA ...tak digalakkan untuk nama anak..

petua org tua2 dl,..mmg anak akan meragam kalau namanya tak serasi dgnnya..baguslah dah tukar nama anak..

nor laila berkata...

izan mama mia, itula...betulla...

Nastyna berkata...

Maafla masa u bertandang I masih ketiduran, tak sempat nak hidang air kueh mueh. Thanks so much baca entry lama2 tu.
I selalu dengar pasal nama anak tak serasi ni, Alhamdulilah anak u dah ok.

nor laila berkata...

Nastyna, itula...nasib baik saya dah sarapan kenyang-kenyap dulu hehe, sama-sama..hajat hati nak dapat senarai pengomen lalok tu...ALHAMDULILLAH...esok bangun awal sikit ye...hehe

hainom OKje berkata...

ohhh ruginya tak bagi nama sendiri kat anak... aku dulu La, tak bagi can langsung org nak letak nama anak sendiri ha..ha..

nor laila berkata...

hainom OKje, apa-apa pun Abang kena dahulukan..sudahnya aq juga......ALHAMDULILLAH.