SELAMAT BERKUNJUNG KE HALAMANKU...

Isnin, 25 Februari 2013

RETAK SERIBU

Semalam, aku balik kampung MIL sejurus selepas abang habis menghadiri kursus pengurusan jenazah (aktiviti di surau Taman).

Selalunya kami akan balik ke Taman selepas Isyak atau Maghrib....tapi semalam, kami balik ke Taman selepas Asar....dalam kereta sedang asyik bersembang-sembang diselangi gelak abang.... sebaik saja abang tekan minyak kereta nak memotong sebuah kereta Viva putih tu...tiba-tiba POP!! bunyi seperti letupan mercun...eh apa ni....tengok cermin depan kereta pecah dan retak seribu...perjalanan nak sampai ke bandar jauh lagi...

ALHAMDULILLAH....abang dapat menghubungi anak saudaranya di kampung dan dengan bantuan anak saudara tu kami dapat sampai ke bandar....anak saudara dengan rela hati nak bawa kereta kami tu sampai ke bandar manakala abang pula pandu kereta anak saudaranya....

Keretaku sekarang berada di pejabat abang, memudahkan nak hantar ke bengkel nanti....

Persoalannya....kenapa cermin tu tiba-tiba meletup erk.....

6 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

assalamualaikum
singgah pagi :)
hapy monday

nor laila berkata...

Nurzakiah Hanum, wa'alaikumussalam warohmatullah..lama ye dah tak berblog...

hainom OKje berkata...

Ada masa memang cermin tu akan meletop sendiri lela selain kena batu atau apa-apa pun...pernah jumpa kes macam ni keta kakak aku dulu

nor laila berkata...

hainom OKje, persoalan sudah pun terjawab..hehe, kalau jadi masa tak memandu tak apa la....masa memandu ni...masalah juga...

izan mama mia berkata...

nasib takk kena sapa2 cermin tuu

nor laila berkata...

izan, ALHAMDULILLAH..tak terkena mata sesiapa serbuk kaca tu...berkat kitab terjemahan Al-Quran dan tasbih dalam kereta aku tu...sebelum aku letak...kereta aku kena ceroboh perompak....lepas tu aku semakin beringat...InsyaAllah..